Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Президент матиме право призначати своїх "тимчасових державних уповноважених" вже восени

Президент матиме право призначати своїх
У разі прийняття змін до Конституції України, Президент одразу може призначати тимчасових державних уповноважених замість органів місцевого самоврядування (навіть ще тих, котрі були обрані у 2010 році).

У разі прийняття змін до Конституції України, Президент одразу може призначати тимчасових державних уповноважених замість органів місцевого самоврядування (навіть ще тих, котрі були обрані у 2010 році).

Так, у Перехідних положеннях у п.17.4 зазначається, що Президент України, ще до обрання на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад (тобто це стосується як новообраних депутатів та голів місцевого самоврядування, котрі будуть обиратися 25 жовтня 2015 року, так і тих, котрі були обрані у 2010 році) здійснює повноваження, передбачені статтею 144 Конституції України, щодо актів, ухвалених відповідно сільськими, селищними, міськими головами, сільськими, селищними, міськими, районними і обласними радами. Нагадаємо, згідно стт. 144 законопроекту змін до Конституції, у разі ухвалення головою громади, радою громади, районною, обласною радою акта, що не відповідає Конституції України, створює загрозу порушення державного суверенітету, територіальної цілісності чи загрозу  національній безпеці, Президент України зупиняє дію відповідного акта з одночасним зверненням до Конституційного Суду України, тимчасово зупиняє повноваження голови громади, складу ради громади, районної, обласної ради та призначає тимчасового державного уповноваженого. Призначені при цьому тимчасові державні уповноважені спрямовують та організовують діяльність виконавчих органів відповідної сільської, селищної, міської ради, виконавчого апарату відповідної районної, обласної ради.

Конституційний Суд України невідкладно розглядає відповідне звернення Президента України щодо актів сільських, селищних, міських голів, сільських, селищних, міських, районних і обласних рад.

У разі визнання Конституційним Судом України акта сільського, селищного, міського голови, сільської, селищної, міської, районної, обласної ради таким, що не відповідає Конституції України, Верховна Рада України за поданням Президента України достроково припиняє повноваження  відповідно сільського, селищного, міського голови, сільської, селищної, міської, районної, обласної ради та призначає позачергові вибори.

Таким чином, з прийняттям змін до Конституції, Президент України матиме право зупиняти акти місцевого самоврядування, а також тимчасово зупиняти дію місцевого самоврядування і призначати тимчасового державного уповноваженого, котрий відповідальний перед Президентом. Поки Конституційний Суд України вирішуватиме відповідність акту місцевого самоврядування Конституції України, тимчасовий державний уповноважений керуватиме виконавчою владою місцевого самоврядування у  тій чи іншій адміністративно-територіальній одиниці (село, селище, місто, район, область).

Отже, ми отримаємо в тому чи іншому регіоні президентське правління через його уповноваженого в умовах парламентсько-президентської республіки. Варто зауважити, що згідно чинної Конституції України, зокрема стт.102, Президент України є главою держави, гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, але не є головою виконавчої влади.

Тому, представник президента, мав би право зупиняти акти місцевого самоврядування у разі, якщо ними порушується норми Конституції України, державний суверенітет, територіальна цілісність чи національна безпека. На думку автора, виконавчу владу на місцях, у той час, коли Конституційний Суд розглядатиме це порушення, мав би здійснювати саме урядовий уповноважений, оскільки уряд є вищим органом виконавчої влади. Поєднання цих гілок державної влади (президентської та урядової) на місцях в межах однієї інституції, потенційно тяжіє свавіллям її використання. Особливо в умовах, коли рада (села, селища, міста, району, області) не може (немає права) висловити недовіру такому «тимчасовому державному уповноваженому».

Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Допомога США Ізраїлю викликає іронію та критику. Проте доля допомоги поки невизначена – Wall Street Journal
Допомога США Ізраїлю викликає іронію та критику. Проте доля допомоги поки невизначена – Wall Street Journal
Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill
Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill
Як кремлівські агенти скуповують політиків Європи та США. Та чи є протидія – огляд ЗМІ
Як кремлівські агенти скуповують політиків Європи та США. Та чи є протидія – огляд ЗМІ
росіяни повільно просуваються. Хоча й зазнають великих втрат – Дональд Гілл
росіяни повільно просуваються. Хоча й зазнають великих втрат – Дональд Гілл
Коаліція лиходіїв. Напад Ірану на Ізраїль – лише одна кампанія в набагато більшому конфлікті – Еліот Коен
Коаліція лиходіїв. Напад Ірану на Ізраїль – лише одна кампанія в набагато більшому конфлікті – Еліот Коен
Подвійні стандарти Сполучених Штатів у захисті союзників. Як створюються передумови для розповсюдження ядерної зброї – Філліпс О'Брайен
Подвійні стандарти Сполучених Штатів у захисті союзників. Як створюються передумови для розповсюдження ядерної зброї – Філліпс О'Брайен
ТОП ЧИТАЮТЬ КОМЕНТУЮТЬ
No articles
СТАТТІ
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл

Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл