RSS
CУСПІЛЬСТВО БЛОГИ

Особливості призначення Михайла Саакашвіллі головою Одеської ОДА

Призначення Президентом України головою Одеської ОДА М.Саакашвіллі: визначення причин та можливих наслідків
Вже тиждень обговорюється резонансне призначення чинним Президентом України колишнього Президента Грузії М.Саакашвіллі головою Одеської ОДА. Очевидно, що таке непересічне призначення має ряд причин.

По-перше, з боку влади необхідно показати, що реальні реформи не на словах, а на ділі мають відбутися у регіонах України, зокрема у ставленні держави до людини. Це має показати Саакашвіллі своїм прикладом, що зараз і починає робити. У разі суттєвих позитивних змін у регіоні, це дасть можливість БПП отримати значну підтримку на місцевих виборах серед мешканців Одещини. Також, суттєві реформи можуть стати зразком для наслідування головам ОДА у інших областях.

По-друге, маючи значну корупцію на Одеській митниці (зокрема, в порту), новий голова ОДА буде намагатися її подолати, адже є значний суспільний запит на її знешкодження. Очевидно, що з колишнім Президентом Грузії, місцевій мафії важко буде домовитися, а тому варто очікувати між ними конфлікту інтересів в даному регіоні. Тобто, Саакашвіллі має очолити цю боротьбу, та перемогти у ній (так як він це зробив у себе в Грузії). Це означає, що з боку чинної влади немає іншої постаті, яка могла б бути активним борцем з корупцією на Одещині, ніж Саакашвіллі.

Варто наголосити, що Саакашвіллі будучи колишнім Президентом Грузії є нерівним (де-факто) губернатором області, відносно інших губернаторів. Тому його легко було призначити, а важче (у разі невиконання ним завдань зверху) буде звільнити. Принаймні таке звільнення матиме неменший резонанс, як його призначення.

По-третє, зробити реальну деолігархізацію та демонополізацію у регіоні, котру він вміє робити (у т.ч. по вказівкам згори). Дане призначення є свого роду неписана угода між главою держави та новопризначеним губернатором про можливість проведення власної політики (зокрема, реформування) новим губернатором Одещини, та виконувати певні завдання від Президента.

По-четверте, Саакашвіллі є особистим ворогом Путіна, і знаючи це, Порошенко ставить його у цей потенційно нестабільний регіон України, з метою унеможливити проросійські настрої на Одещині. До-речі, Одеська область України вдвічі менше за всю Грузію, а також має вихід до Чорного моря. Тобто, він отримав шанс покерувати територією Одеської області, котра рівна половині території Грузії.

По-п’яте, Росія має свої впливи та війська у невизнаному Придністров’ї, котре повністю межує з Одеською областю. Тому необхідно антиросійському губернатору Одещини – Саакашвіллі, не допустити тиску та впливу Росії через Придністров’є, на територію України (зокрема, сусідню їм Одеську область).

У разі якщо Саакашвіллі справиться з усіма покладеними на нього завданнями, то він матиме можливість «по-новому» засвітитися на політичному полі всієї України і, таким чином, скласти конкуренцію чинній владі, яка тільки говорить про реформи, а не реалізовує їх. У такому випадку, як чинна влада, так і Росія, спробує зробити все можливе, щоб не допустити Саакашвіллі до політичного олімпу вседержавного масштабу в Україні.

Тому, зручний для влади Саакашвіллі такий, який ефективно виконує її накази і не піариться на цьому, а всі дивіденди в регіоні отримує той, хто його призначив (тобто – Порошенко), а також його Блок, у т.ч. на місцевих виборах в Одещині.

Але, за умови впровадження змін до Конституції України, в аспекті децентралізації, ОДА та РДА зникнуть як інститут в політичній системі України, а на обласному рівні може бути створене обласне державне представництво, котре не буде виконавчою владою в регіоні (оскільки ця функція, згідно проекту децентралізації, має бути надана обласній раді). Якщо ж Саакашвіллі залишиться в Одещині очолювати новостворене обласне державне представництво, то матиме лише нагляд за законністю в діяльності органів місцевого самоврядування; контроль за наданням адміністративних, соціальних та інших послуг громадянам; координуватиме діяльність новостворених територіальних органів виконавчої влади (з незрозумілими поки що повноваженнями). Якщо останнє повноваження не матиме надзвичайних функцій, то навряд чи голови обласних державних представництв (у даному випадку Саакашвіллі на Одещині) зможуть виконати усі необхідні та покладені на них завдання.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

09 06 2015 18:11
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ