Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Неєвропейське таксі для євро-фанів у місті Лева

Неєвропейське таксі для євро-фанів у місті Лева
"Говорили, балакали, посідали й заплакали", - саме ця приказка приходить у голову, якщо аналізувати реальну готовність львівських перевізників на таксі до обслуговування масового європейського споживача

Як і наявність відповідної таксомоторному перевезенню міської інфраструктури, належної інформаційної підтримки та нагляду над фактичними виконавцями перевезень на вулично-шляховій мережі міста.

Не допомогли ані наради у владних кабінетах, що, як кажуть, мали місце в процесі підготовки до чемпіонату по футболу Євро 2012, ані конкурси на «самого привітного таксиста», ані заклики міського голови зустріти гостей чемпіонату високим рівнем сервісу, який мав би продемонструвати усім, що стародавнє та прекрасне місто Львів не тільки географічно знаходиться у Європі...

Факт: «Львівські таксисти просять в іноземних фанатів 50 євро за проїзд з центру міста до стадіону «Арена Львів», де сьогодні відбудеться матч між збірними Португалії та Німеччини. Як повідомив кореспондент ZAXID.NET, доїзд з центру до стадіону таксисти пояснили тим, що короткий шлях до стадіону перекритий, а тому прийдеться об'їжджати Стрийську вулицю, що, за їхніми словами, значно довше і дорожче». Джерело: ZAXID.NET

Коментар: Гугл оцінює приблизну відстань від Площі Галицької (центр міста) до стадіону «Арена Львів» найкоротшим маршрутом ч/з вул Стрийську -  у 8,5 км, найдовшим - ч/з вул. Зелену та кільцеву дорогу - у 20,1 км.

Отже, за найдовшим маршрутом пропонувався тариф понад 25 грн/км. Але ж, для таксомоторних перевізників тарифне регулювання (як це не дивно для цивілізованого європейця) чинним українським законодавством не передбачено. Жодні економічно обґрунтовані рекомендації від органів місцевого самоуправління також не озвучувались. Важелі впливу на недобропорядних суб'єктів ринку не створено.  А для нелегальних візників, яких на вулицях міста - абсолютна більшість - взагалі жодні закони не писані.

Тому, можна дивуватись, можна обурюватись, але візницьке бажання здерти по-максимуму з «хау-матча» у Львові, як і будь-якому іншому місті України, є нічим не обмежене. («Хау-матч» - професійний таксистсько-візницький жаргонізм: іноземний турист, який за своєю цивілізованою звичкою не торгується при наймі таксі, а у кінці поїздки ставить водію тільки одне запитання: "How much?")

З іншого боку, возити пасажирів по 3.00-3.50 грн/км (що вважають звичним тарифом для таксі більшість місцевих споживачів) при 50% холостому пробігу автомобілів та 10-20% відрахувань від виручки на користь інформаційно-диспетчерської служби за сучасних цін на паливо, автомобілі і їх утримання, вартість життя та витрати пов'язані з господарською діяльністю - це нонсенс.

Переконатись у цьому можна, провівши розрахунок тарифу на послугу таксі у відповідності до «Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», що затверджена Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №1175 від 17.11.2009р. (Розроблений належно підготовленим таксомоторним перевізником калькулятор розрахунку тарифів таксі, який відповідає зазначеній «Методиці...», можна скачати на цій сторінці.)

Отже, якщо клієнт орієнтується на найдешевше - буде мати непрозоре та неякісне і при будь-якому піковому попиті буде платити за таке ж непрозоре та неякісне у рази дорожче. Саме про це народна мудрість: «Скупий втрачає вдвічі!»

Факт: «Як повідомили ZAXID.NET в Медіа-центрі «Львів 2012», як зафіксували під час експерименту журналісти одного з телеканалів Львова, водії завищували ціну проїзду від аеропорту до центру до 100 грн. Окрім того, «іноземцям» не повідомили про тарифи та лічильники».

Відеосюжет Телеканалу ЗІК

Коментар: Гугл оцінює приблизну відстань від аеропорту до найближчого доступного місця висадки пасажирів біля фан-зони (перехрестя вул. Січових стрільців та вул. Гнатюка) у 7,3 км.

За розцінками, що виголошені на інтернет-сайті підприємства «Таксі-Навігатор», вартість проїзду на таку відстань за відсутності дорожніх заторів та «тягнучок» повинна б становити до 34 грн.

 

Навіть зважаючи на те, що для перевезень з аеропорту використовується економ-клас автомобілів, юридична особа-перевізник, що експлуатує ці автомобілі і не хоче бути збитковою, могла б за таких розцінок звести кінці з кінцями тільки якщо б автомобілі цілодобово знаходились би у русі і причому - з пасажирами, а не порожняком, в усякому разі - не верталися б у аеропорт за рахунок перевізника, чи водія авто. 

Але ж, оскільки у Львові не існує загальноміської мережі стоянок таксі, вертаються порожняком і, як бачимо на фото і відео - стоять.

Більш того, як повідомлялось неодноразово раніше, за таку «чудо-стоянку» керівництво летовища мало намір стягувати по 800 грн/місяць за одне парковочне місце. Невідомо, яку плату «за використання інфраструктури аеропорту» узгодило з його адміністрацією керівництво «Таксі-Навігатора», може і трохи «вторгувало»... Але зважаючи пасажиропотік, що забезпечує ця супер-інфраструктура сама по собі без євро-чемпіонату, багато хто із львівських перевізників на таксі не погодився б навіть на половину. «Не..., да мы на русалках больше заработаем!», - сказав би відомий кіноперсонаж...

Тому авіапасажиру годі сподіватись на такій «стоянці таксі» на прозору послугу, що надається від імені підприємства, та чесний розрахунок за неї згідно оголошеної на сайті цього підприємства цінової пропозиції у відповідності до показників належно налаштованого та відповідально опломбованого таксометра. Це було б просто збитково для надавача послуги.

Саме тому, напевно, ані про розцінки, ані про таксометри на стоянці в аеропорту пересічний пасажир не чує. І не почує, доки навала організованого недобропорядними посередниками нелегального візництва примушуватиме перевізника декларувати тариф «нижче плінтуса», а його водіїв, всупереч такому тарифу, намагатись зводити кінці з кінцями будь-якими, у т.ч. відверто ошуканськими методами.

Факт: Жодних інформаційних цінників для споживача послуг таксі не помітно і в околі знаку «стоянка таксі» на залізничному вокзалі, який стоїть зовсім не у тому місці, де на Двірцевій площі кучкуються автомобілі таксі вказаного на цьому знаку підприємства. У салонах автомобілів, які зовні чітко виглядають як таксі, жодної інформації про тарифи на таксомоторне перевезення також не помітно.

Коментар: порахуємо. За декларованими на сайті «Таксі-Навігатор» розцінками проїзд, наприклад, від вокзалу до Оперного театру (центр міста, найближча точка фан-зони - 2.6 км) мав би коштувати  трохи більше 17 гривень, що дорівнює вартості 1.5 літра палива А-95.

Напевно, потрібно бути дуже наївним і зовсім не володіти інформацією про рівень цін на товари та послуги в Україні, щоби повірити, що водії автомобілів з розпізнавальними знаками таксі, які скупчились навпроти центрального виходу з вокзалу (на першому фото), як і ті, що зайняли стратегічні паркувальні місця прямо під центральними сходами (на другому фото), а також ті, що заповнили зону, призначену для відстою таксі (на третьому фото), просто стали перепочити через брак бажаючих за неповних двадцять гривень доїхати до центру міста...

1.

2.

3.

Звичайно, вони не відпочивають, вони всі працюють: «фільтрують» пасажирів, що виходять на площу і відбирають тих, хто згідний на «договірну ціну», яка нерідко формується для кожного потенційного клієнта індивідуально і може подекуди в кілька раз перевищувати отих декларативних три п'ятдесят за один км. Це - українська модель такого собі «фільтрового» таксі: лекові автомобільні перевезення від об'єкту підвищеного пасажиропотоку за усною домовленістю без чітких правил і без жодних гарантій та зобов'язань.

Це таке «таксі» для гостей із Європи приготували у Львові на залізничному вокзалі та у аеропорту?

Факт: На офіційному сайті Львівської міської ради у розділі «Транспорт» знаходиться сторінка, що вочевидь призначена для інформування відвідувача про таксі у Львові. Ось пряме посилання.

На відміну від аналогічних сторінок офіційного сайту органу місцевого самоврядування, які представляють суб'єктів господарювання, що надають послуги перевезень іншими видами міського транспорту, на сторінці про таксі - суцільні посередники, єдиним контактом яких є телефонні номери. Відношення до таксомоторних перевезень більшості із них обмежується посередництвом між клієнтом і візником із невизначеним статусом та використанням слова «таксі» у назві.

Ані інформації про адреси розташування стоянок таксі, де споживач міг би винайняти автомобіль на умовах відомого йому публічного договору, ані інформації про тарифи таксі у місті Львові, які мали б бути невід'ємною частиною такого публічного договору, ані відокремленої  від переліку посередників інформації про легальних таксомоторних перевізників, ані жодних настанов та рекомендацій для підприємця-перевізника на таксі, який від власного імені надає послугу таксі у місті на Офіційному сайті Львівської міської ради не представлено.

Запитання:

Львівська влада не вміє відрізняти таксомоторного перевізника від неперебірливого інформаційного посередника?

Львівська влада не розуміє, що самий порядний посередник не може бути законним регулятором для таксомоторного перевізника?

Чи просто, щоби сховатись від проблем по впорядкуванню таксомоторних перевезень у місті, хтось погодився сприймати тінізований «кар-сервіс» приватним авто у якості надавача послуг таксомоторних перевезень, та прикрити вокзально-аеропортовскі «фільтри» вивісками ніби-то європейського таксі?

Так, за таких підходів, чи буде хоча б колись справжне європейське таксі у місті Львові?

Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
З голуба миру на яструба війни. Як росія атакувала Францію і радикалізувала Еммануеля Макрона – The Economist
З голуба миру на яструба війни. Як росія атакувала Францію і радикалізувала Еммануеля Макрона – The Economist
кремль у захваті від того, як США вагаються щодо допомоги Україні. Як збуджені пропагандони путіна плекають перспективу повернення Трампа – Джулія Девіс
кремль у захваті від того, як США вагаються щодо допомоги Україні. Як збуджені пропагандони путіна плекають перспективу повернення Трампа – Джулія Девіс
Організуватись заради перемоги. Лідери мають чітко окреслити громадянам перемогу як мету – Бен Годжес
Організуватись заради перемоги. Лідери мають чітко окреслити громадянам перемогу як мету – Бен Годжес
У НАТО занепокоєні долею підводної інфраструктури вільного світу. Тим часом росіяни агресивно атакують їхню критичну наземну інфраструктуру
У НАТО занепокоєні долею підводної інфраструктури вільного світу. Тим часом росіяни агресивно атакують їхню критичну наземну інфраструктуру
Є одна війна – глобальна: автократій проти вільного світу. Україна її частина – Девід Екс
Є одна війна – глобальна: автократій проти вільного світу. Україна її частина – Девід Екс
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
ТОП ЧИТАЮТЬ КОМЕНТУЮТЬ
No articles
СТАТТІ
Треба донатити. Україна тримається в умовах значного дефіциту боєприпасів – Філліпс О

Треба донатити. Україна тримається в умовах значного дефіциту боєприпасів – Філліпс О'Брайен