Чергова Конституційна комісія при новому Президентові
Очевидно, що цим рішенням Україна намагається дотримуватися послідовного виконання Мінських домовленостей взятих на себе 12 лютого 2015 року.
Так, згідно пункту 11 Комплексу заходів по виконанню Мінських домовленостей Україна зобов’язується до кінця 2015 року провести конституційну реформу, яка передбачає у якості ключового елемента – децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, погоджених з представниками цих районів).
Для того, щоб внести зміни у чинну конституцію, нею ж передбачається особлива процедура. Так, згідно статті 155 КУ законопроект про внесення змін до Конституції України, крім розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України", попередньо схвалений більшістю від конституційного складу Верховної Ради України, вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії Верховної Ради України за нього проголосувало не менш як дві третини від конституційного складу Верховної Ради України.
Таким чином, у разі погодження питань децентралізації з представниками окремих районів Донецької та Луганської областей (на Донбасі), внесення відповідних змін до Конституції України можливо лише після підтримки узгодженого законопроекту змін до конституції у стінах парламенту абсолютною більшістю голосів у першому читанні, та не менше 300 голосів у другому читанні (на осінь).
Очевидно, що по даному законопроекту очікується бурхлива дискусія, як між фракціями по парламентській коаліції, так і з лідерами бойовиків Донбасу (які, де-факто, вважаються представниками Донбасу, а де-юре ними є обрані депутати у 2010 році).
Проблемним питанням залишається також те, що ще влада хоче змінювати у нашій конституції (очевидно, що на свою користь). А також те, чи долучиться реальний громадський сектор (зокрема, фахівці з конституційного права, політологи, юристи тощо) у черговий раз до чергової розробки конституції для України. Поживемо – побачимо!