Через високий виборчий бар'єр, на місцевих виборах буде змарновано понад 50% голосів
- через встановлений 5% бар'єр для партій (і 7% для блоків) кількість змарнованих голосів становитиме понад 50%. тобто, більше половини виборців, які прийдуть на дільниці і проголосують - не будуть представлені в Раді жодним кандидатом (партією). якби вибори відбувалися за законопроектом Парубія та ін., змарнованих голосів було б не більше 10%.
- через той таки бар'єр нові партії мають мінімальні шанси потрапити в раду, хіба якщо утворять виборчий блок з якимись рейтинговими чи щедро фінансованими партіями, які по максимуму вкладуться в агітаційну кампанію.
для прикладу, на виборах до Львівської міської ради, для подолання бар'єру, партіям треба буде набрати не менше 15 тисяч голосів виборців (при явці 50%). нагадаю, що в 2010 році більше 15 тис. набрали лише 3 партії (Свобода, НФ і Партія Регіонів) з 51. те, що бортануть малі партії найбільше аукнеться в регіонах, де збиратиме електоральний врожай Опозиційний блок. якби вибори відбувалися за законопроектом Парубія, отримати свій мандат могли б навіть ті партії, які назбирали пару тисяч голосів в 150 тис окрузі (за рахунок розподілу додаткових мандатів)
- виборці голосуватимуть за закритий список і не впливатимуть на просування кандидатів в списку. єдина відмінність в тому, що тепер голосуючи виборці бачитимуть в бюлетені не лише назву партії, але і прізвища 1 або 2 кандидатів із закритого списку. незалежно від того, за якого кандидата виборці проголосують в окрузі, в Раду потрапить кандидати лише від партій, які подолали виборчий бар'єр і лише від тих округів, де ця партія користувалася найбільшою підтримкою. якби вибори відбувалися за законопроектом Парубія виборці обирали одного серед 10 (в середньому) кандидатів в списку партії і партії, які отримали найбільшу підтримку в місті (районі, області) на 80% складалися з депутатів, яких визначили виборці
Хоча ще лишилося кілька днів на доопрацювання законопроекту №2831-3 всі ці вади ніхто виправляти не буде. Бо зміна елементів виборчої системи, які призводять до описаних вище ефектів трактуються як питання політичної доцільності. А як показало голосування за законопроекти у Верховній Раді більшість фракцій вважає недоцільним переглядати виборчу систему.