Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

5 кроків до зменшення смертей на дорогах

5 кроків до зменшення смертей на дорогах
Громадський рух “Коловорот” розпочав серію акцій, мета яких — зменшити кількість смертей на дорогах Старосамбірщини (Львівська область)

Україна займає 5 місце в Європі за кількістю смертей на дорогах. На Старосамбірщині не минає й місяця, щоб у пресі не написали про чергове смертельне ДТП. Місцева влада, маючи статистику смертності, досі ніяк не відреагувала, на те, що в мирний час десятки жителів району щороку гинуть на дорогах. Усе, що можна почути від чиновників — “у нас немає грошей на ремонт доріг”. Але проблема не стільки у понівечених та занедбаних шляхах, скільки у відсутності бажання цим перейматися.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Журналісти проти бездоріжжя. Досвід Старого Самбора (фото)

Активісти громадського руху “Коловорот” розробили проект проведення низки заходів, основним завданням котрого є зниження рівня смертності через ДТП на Старосамбірщині. Ми проаналізували обставини при яких трапились кілька останніх ДТП у районі та зробили певні висновки. Наш проект включатиме кілька етапів:

Етап №1. Латайте ями якісно!

Навіть коли у місцевої влади немає грошей на повний ремонт дороги — на ямковий гроші виділяють завжди. Однак не завжди цей ремонт виконують сумлінно. Тому на шляхах району доволі часто можна натрапити на “воронки” посеред залатаних як-небудь ям.
Складається враження, що робітники навмисне забувають засипати “болотом” одну-дві вибоїни. Тому, коли водії їдуть по начебто залатаній дорозі — їм здається, що ця ділянка шляху безпечна — і вони легко стають жертвами “непомічених” ремонтниками ям.

Як “Коловорот” планує з цим боротися: ми візьмемо в руки пензлі й обмалюємо фарбою найнебезпечніші з вибоїн. Ми розуміємо, що на усі ями Старосамбірщини нам не вистачить не тільки грошей, але й фарби у місцевих магазинах. Тому спершу візьмемося за міські вулички і відтинки траси Львів — Турка.

При цьому будемо фіксувати фотоапаратом усі ці вибоїни та писати в ДАІ скарги з вимогою їх ліквідувати. Автоінспекція зобов'язана простежити за цим. У випадку відсутності реакції — писатимемо скарги в місцеву та обласну прокуратури. У наступному номері газети буде надруковано шаблон обидвох скарг. Закликаємо читачів прилучатися до акції і підтримувати її у ваших містах та селах.
Це буде перший крок.

Етап №2. Нехай буде світло!

Аналіз летальних випадків у ДТП показав, що однією з основних причин трагедій є відсутність освітлення на дорогах. І передусім йдеться про трасу Львів — Турка. Ми розуміємо, що забезпечити встановлення ліхтарних стовпів по всій протяжності траси важко, проте облаштувати освітлення у тих частинах траси, що проходять через села — обов'язок місцевої влади. Тим паче, що у деяких селах є потрібна інфраструктура — залишається тільки підвести електроенергію та вкрутити нові лампи. Це дозволить відчутно зменшити кількість ДТП, виною яких є погана оглядовість на дорозі.

Отже, “Коловорот” вимагає від влади вирішення питань освітлення шляхів у населених пунктах, котрі розташовані обабіч трас обласного й державного значення.

Етап №3. Натисніть на гальма!

Ще одна з основних причин аварій на дорогах Старосамбірщини — перевищення водіями допустимої швидкості. Із цим боротися важко, але можливо. Культура водіння в Україні є дуже низькою, тому без батога тут не обійтися. У нашому випадку батогом повинні стати штучні дорожні нерівності (гасії швидкості) — у народі — “лежачі поліцейські”. Вартість одного “поліцейського” разом із розміткою та встановленням обмежувального знака становить близько 3 тис. грн. На село потрібно мінімум 2 (хоча б поблизу шкіл). Ганяти по трасі з такими засобами 90% водіїв не будуть. Це, звісно, не змусить їх не перевищувати швидкість на всій трасі, проте хоча б на території сіл пішоходам стане безпечніше.

Громадський рух “Коловорот” звертається до підприємців та небайдужих громадян із проханням допомогти у придбанні “лежачих поліцейських” для тих сіл, звідки ви родом чи де нині проживаєте.

Етап №4. Пішоходам — тротуари, водіям — відбійники

Потрібно чітко відділити дорогу від тротуару. Для цього на автошляхах установлюють металеві відбійники. У випадку втрати контролю водієм — автомобіль врізається не в перехожих на тротуарі, не у чиюсь хату, а в металеву орогожу. І про це повинна подбати місцева влада. Як, зрештою, і про облаштування тротуарів, що їх у більшості сіл немає взагалі. Тож часто пішоходи змушені ходити по дорозі, наражаючи себе та водіїв на небезпеку ДТП. 

На цьому етапі дуже важливою є позиція громади кожного села Старосамбірського району. Лише ваші вимоги до влади можуть спонукати їх поставити відбійники. Тільки ваш приклад у самостійному облаштуванні тротуарів може “надихнути” владу почати виконувати свої обов'язки. 

Етап №5. Роз'яснювальна робота з людьми

Цей етап є найважчий і найменш передбачуваний. Потрібна систематична роз`яснювальна робота з людьми. Старші повинні показувати правильний приклад молодшим, молодші повинні слідкувати на дорогах за дітьми. Жоден із описаних вище заходів не буде ефективним, якщо люди не захочуть дотримуватись правил дорожнього руху. Ані відбійник, ані “лежачий поліцейський” не допоможуть у ситуації, коли серед народу купа фраєрів, котрим тротуару чи узбіччя мало. Вони “блатні” — тому ходятьїздять так, як хочуть. Щоправда, як правило, недовго.

П'ять етапів цього проекту можуть реально зменшити кількість щорічних похоронів на Старосамбірщині. Для цього потрібне бажання. Бажання влади якісно взятися за виконання своїх обов'язків перед громадою. Бажання громади вимагати від влади безпечних доріг у районі. І бажання активних людей допомогти у реалізації цього проекту. 

Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill
Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill
Як кремлівські агенти скуповують політиків Європи та США. Та чи є протидія – огляд ЗМІ
Як кремлівські агенти скуповують політиків Європи та США. Та чи є протидія – огляд ЗМІ
росіяни повільно просуваються. Хоча й зазнають великих втрат – Дональд Гілл
росіяни повільно просуваються. Хоча й зазнають великих втрат – Дональд Гілл
Коаліція лиходіїв. Напад Ірану на Ізраїль – лише одна кампанія в набагато більшому конфлікті – Еліот Коен
Коаліція лиходіїв. Напад Ірану на Ізраїль – лише одна кампанія в набагато більшому конфлікті – Еліот Коен
Подвійні стандарти Сполучених Штатів у захисті союзників. Як створюються передумови для розповсюдження ядерної зброї – Філліпс О'Брайен
Подвійні стандарти Сполучених Штатів у захисті союзників. Як створюються передумови для розповсюдження ядерної зброї – Філліпс О'Брайен
Союзники можуть збивати дрони та ракети націлені на Ізраїль на території інших країн. Тоді чому це не можна робити для України?
Союзники можуть збивати дрони та ракети націлені на Ізраїль на території інших країн. Тоді чому це не можна робити для України?
Захід дуже сильно облажався. Україні бракує пілотів для F-16 та ППО для захисту електростанцій – Том Купер
Захід дуже сильно облажався. Україні бракує пілотів для F-16 та ППО для захисту електростанцій – Том Купер
Республіканська партія – партія путіна. Поглинання її росіянами – чи не найуспішніша операція впливу в історії – The Bulwark
Республіканська партія – партія путіна. Поглинання її росіянами – чи не найуспішніша операція впливу в історії – The Bulwark
ТОП ЧИТАЮТЬ КОМЕНТУЮТЬ
No articles
СТАТТІ
Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill

Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill