RSS
ПОЛІТИКА БЛОГИ

В юридичному сенсі домовленості "тристоронньої контактної групи" у Мінську нікчемні

Ще, звичайно, треба отримати точні тексти і точне підтвердження того, про що домовились. Але, якщо взяти за основу для аналізу проект тексту документу, оприлюдненого Ехо Москви, можна прийти до таких попередніх (для тих, хто перекладає на російську "попередні" це не "предыдущие", а "предварительные") висновків.

Домовленості компромісні. Компроміс з українського боку - згода утримувати і відбудовувати в не зовсім сприятливих політичних, правових та економічних умовах те, що Україна не має ресурсів утримувати і відбудовувати, і що може будь-коли спалахнути новим конфліктом, або, щонайменше, буде чорною дірою в кримінальному сенсі. З російського боку компроміс полягає в згоді на повернення території під юрисдикцію України, включно з переспективним контролем України над кордоном.

В юридичному сенсі домовленості "тристоронньої контактної групи" нікчемні. Роль підписанта від України, його повноваження, директиви невідомі. Зокрема, незрозуміло, які Л.Кучма має повноваження гарантувати прийняття Верховною Радою України будь-яких законодавчих актів та ще й в установлені строки. Формулювання практично усіх пунктів дозволяють різночитання і, таким чином, в них закладена можливість невиконання. Наприклад, п.5 дозволяє Україні переслідувати в судовому порядку тих учасників подій на Донбасі, які не є громадянами України.

Приклад, як можна недобросовісно трактувати п.10 - про виведення "усіх іноземних збройних формувань, військової техніки, а також найманців з території України під наглядом ОБСЄ". Це не стосується території ЛНР і ДРН, оскільки в інших пунктах, коли мова йде про ці території, вони називаються "отдельние райони Донецкой и Луганской области". В ЛНР і ДНР немає іноземних формувань, техніки і найманців. Є збройні сили ЛНР, ДРН та іноземні добровольці.

Мова документу дозволяє такі "ігри" з текстом фактично усіх пунктів домовленостей.

Я вже раніше писав, що будь-які більш-менш чесні та легітимні вибори можуть відбутися лише після встановлення контролю над кордоном. В документі контроль над кордоном встановлюється лише після виборів. Повний суперечностей, недомовок і інших проблем документ.

Важливо і позитивно, що тепер Російська Федерація не має жодних підстав заявити, що ніяк не пов'язана з цими домовленостями. Це підсилює можливість тиску на неї. В той же час, по факту, в разі мінімальної деекскалації ситуації продовження санкцій і тиску з боку ЄС буде дуже сумнівним.

Важливо, що Путін не міг поїхати без домовленості. Значить, все дуже непросто для нього.

Будемо сподіватися, що ці домовленості принесуть розрядку на лінії фронту. Це вже буде немало.

Продовжуємо аналізувати і спостерігати за імплементацією.

Це ще далеко не кінець.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

12 02 2015 13:00
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
  • Бурштинова весна та втрачене поколінняЖурналісти iPress.ua поїхали на Рівненщину, в найбільший центр видобутку бурштину, щоб показати, що таке весна на Поліссі
  • Обійти ProZorro: як чиновники продовжують заробляюти на тендерахВ той час, коли заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов розповідає про успіхи системи ProZorro та про намагання ворогів держави ліквідувати систему електронних закупівель через суд, стара партноменклатура придумує нові способи, аби вибити гроші з підприємців і нажитись на платниках податків
СТАТТІ