RSS
ПОЛІТИКА БЛОГИ

Реформа державного апарату за кращими міжнародними зразками – як один із найважливіших аспектів розвитку країни

Молоді експерти з міжнародним досвідом ініціативи "Професійний Уряд" готові запропонувати діючим політикам формат реорганізації, реформування ключових ланок центральних та місцевих органів виконавчої влади України, шляхом перетворення їх в органи надання високоефективного сервісу громадянам України.
Більше 20-років Україна є незалежною, суверенною країною. Країною в якій законодавча база прописана на демократичних принципах, кращих прикладах світових демократій.

Проте, необхідно чітко відділяти законодавчий механізм і механізм його виконання. На жаль, починаючи з 1991 року, проблеми з ідеями в Українському суспільстві ніколи не було, завжди є проблеми їх втілення в життя, або виконання завдань.

На рівні держави виконанням Законів чи реалізацією прийнятих рішень влади, займаються центральні та місцеві органи виконавчої влади. І саме на етапі реалізації задумів починаються найбільші проблеми, котрі у нашому випадку призвели до соціально-економічної ситуації, яку Україна має станом на кінець 2014 року.

Прототип радянського державного апарату викорінити після проголошення Незалежності України не вдалося, а може й не хотілось. Це питання до тодішніх перших осіб держави та парламентарів. Проте, можна стверджувати, що саме старий "заржавілий" державний апарат - одна з ключових проблем країни на стадії її розвитку.

Давайте проведемо короткий SWOT аналіз, для визначення реального стану роботи державного апарату – органів виконавчої влади, котрі і є механізхмом забезпечення реалізації рішень на рівні держава-громадянин.

Сильні сторони - щодо сильних сторін, то державний апарат все ж таки є. З власними проколами, недоліками, але він працює. На жаль, може й створювати серйозні перепони для громадян, бізнесу, та іноземних фінансових інституцій - якщо на це є воля керівників держави (- на прикладі подій 2013-року епохи Януковича і Ко.). І якщо є політична воля "на верхівках" то апарат все ж таки виконує прийняті рішення, хоча в багатьох випадках, допоки цикл доходить до найнижчої ланки - громадяни отримують не зажди якісну послугу, а частіше її реформований варіант.

Слабкі сторони - діюча система органів виконавчої влади працює в режимі 80-их, ери в якій обмін інформацією відбувається на паперових носіях, коли звітність та планування не обов'язкове до виконання, коли перевірити ефективність роботи практично неможливо, а усі звіти та доручення складаються у довгі архівні шухляди. Ще одна важлива річ - прототип діючих ОВВ залишились на рівні державного устрою радянського союзу, коли економіка була плановою, а весь ресурс, як фінансовий так і матеріальний перебував у власності держави, і перерозподілявся саме шляхом на рівні виконавчих органів державного апарату.

Низьке матеріальне забезпечення працівників - це основний пункт, який знижує мотивацію людей, та породжує корупцію. Працівники придумують усілякі можливі варіанти для заробітку, маючи важіль прийняття рішень.

Можливості - головна ціль реформи органів виконавчої влади, яку пропонує ініціатива «Професійний Уряд» це - спільно з проведенням децентралізації – провести перетворення державного апарату у систему надання послуг і сервісів громадянам. Головний момент - це відкритість, відсутність хабарів. поборів, унеможливлення створення штучниз бар`єрів для громадян зі сторони представника влади, в той же час надавши працівнику органу влади високе матеріальне забезпечення, та відсторонення від будь-яких політичних впливів. Працівників державного сервісу повинен бути незалежний від політичних партій, мати захист і матеріальну мотивацію, а також чіткі завдання та відповідальність.

Загрози - на жаль, голосні заяви політиків в момент реалізації реформування державного апарату закінчувалися на моменті початку цієї актуальної реформи. Не вистачало політичної волі, чи існували плани залишення діючої системи для власного збагачення чи то відсутність розуміння які реформи в цьому напрямку необхідно провести - це питання до політиків, які цю реформу провалили. Пручання системи - це також велика загроза. Велика кількість чиновників старої закалки, людей котрим комфортно працювати при старій радянські системі - це надзвичайна сила, яку важко побороти. Тому, коли політик шукає легких політичних рішень для підняття власного рейтингу цей шлях ніхто не обирає. Тут реформування потрібно проводити різко, грамотно, планово, натомість подумавши і про людей котрі можуть позбутися своїх посад, які обіймали протягом десятирічь.

Група експертів з українською та іноземною освітою Ініціативи "Професійний Уряд", проаналізувавши систему виконавчого апарату державних органів США, Канади, Німеччини, Великобританії, Чехії, Польщі та інших країн - працюють над пропозиціями щодо реформування державного апарату України. В рамках проекту розроблено близько 300-поправок до діючого законодавства, пропозиції по скороченню кількості органів виконавчої влади, обєднання та виведення державних підприємств з-під впливу та контролю окремих Міністерств та відомств. Ми готові запропонувати діючим політикам формат реорганізації, реформування ключових ланок центральних та місцевих органів виконавчої влади України, шляхом перетворення їх в органи надання високоефективного сервісу громадянам України.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

01 12 2014 14:42
ТЕГИ: Реформа
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
  • Бурштинова весна та втрачене поколінняЖурналісти iPress.ua поїхали на Рівненщину, в найбільший центр видобутку бурштину, щоб показати, що таке весна на Поліссі
  • Обійти ProZorro: як чиновники продовжують заробляюти на тендерахВ той час, коли заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов розповідає про успіхи системи ProZorro та про намагання ворогів держави ліквідувати систему електронних закупівель через суд, стара партноменклатура придумує нові способи, аби вибити гроші з підприємців і нажитись на платниках податків
СТАТТІ