Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Президент матиме право призначати своїх "тимчасових державних уповноважених" вже восени

Президент матиме право призначати своїх
У разі прийняття змін до Конституції України, Президент одразу може призначати тимчасових державних уповноважених замість органів місцевого самоврядування (навіть ще тих, котрі були обрані у 2010 році).

У разі прийняття змін до Конституції України, Президент одразу може призначати тимчасових державних уповноважених замість органів місцевого самоврядування (навіть ще тих, котрі були обрані у 2010 році).

Так, у Перехідних положеннях у п.17.4 зазначається, що Президент України, ще до обрання на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад (тобто це стосується як новообраних депутатів та голів місцевого самоврядування, котрі будуть обиратися 25 жовтня 2015 року, так і тих, котрі були обрані у 2010 році) здійснює повноваження, передбачені статтею 144 Конституції України, щодо актів, ухвалених відповідно сільськими, селищними, міськими головами, сільськими, селищними, міськими, районними і обласними радами. Нагадаємо, згідно стт. 144 законопроекту змін до Конституції, у разі ухвалення головою громади, радою громади, районною, обласною радою акта, що не відповідає Конституції України, створює загрозу порушення державного суверенітету, територіальної цілісності чи загрозу  національній безпеці, Президент України зупиняє дію відповідного акта з одночасним зверненням до Конституційного Суду України, тимчасово зупиняє повноваження голови громади, складу ради громади, районної, обласної ради та призначає тимчасового державного уповноваженого. Призначені при цьому тимчасові державні уповноважені спрямовують та організовують діяльність виконавчих органів відповідної сільської, селищної, міської ради, виконавчого апарату відповідної районної, обласної ради.

Конституційний Суд України невідкладно розглядає відповідне звернення Президента України щодо актів сільських, селищних, міських голів, сільських, селищних, міських, районних і обласних рад.

У разі визнання Конституційним Судом України акта сільського, селищного, міського голови, сільської, селищної, міської, районної, обласної ради таким, що не відповідає Конституції України, Верховна Рада України за поданням Президента України достроково припиняє повноваження  відповідно сільського, селищного, міського голови, сільської, селищної, міської, районної, обласної ради та призначає позачергові вибори.

Таким чином, з прийняттям змін до Конституції, Президент України матиме право зупиняти акти місцевого самоврядування, а також тимчасово зупиняти дію місцевого самоврядування і призначати тимчасового державного уповноваженого, котрий відповідальний перед Президентом. Поки Конституційний Суд України вирішуватиме відповідність акту місцевого самоврядування Конституції України, тимчасовий державний уповноважений керуватиме виконавчою владою місцевого самоврядування у  тій чи іншій адміністративно-територіальній одиниці (село, селище, місто, район, область).

Отже, ми отримаємо в тому чи іншому регіоні президентське правління через його уповноваженого в умовах парламентсько-президентської республіки. Варто зауважити, що згідно чинної Конституції України, зокрема стт.102, Президент України є главою держави, гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, але не є головою виконавчої влади.

Тому, представник президента, мав би право зупиняти акти місцевого самоврядування у разі, якщо ними порушується норми Конституції України, державний суверенітет, територіальна цілісність чи національна безпека. На думку автора, виконавчу владу на місцях, у той час, коли Конституційний Суд розглядатиме це порушення, мав би здійснювати саме урядовий уповноважений, оскільки уряд є вищим органом виконавчої влади. Поєднання цих гілок державної влади (президентської та урядової) на місцях в межах однієї інституції, потенційно тяжіє свавіллям її використання. Особливо в умовах, коли рада (села, селища, міста, району, області) не може (немає права) висловити недовіру такому «тимчасовому державному уповноваженому».

Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico
Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
"Циркони" з суші, відновлені 1,5 та 3 тонні бомби і натиск на Донбасі. Про останню тактику росіян – Том Купер
Франції потрібні країни-однодумці. Макрон-яструб відкриває двері Європи для Великої Британії – Едвард Лукас
Франції потрібні країни-однодумці. Макрон-яструб відкриває двері Європи для Великої Британії – Едвард Лукас
Кілька думок про російський розвідувально-ударний ланцюг. Більшість обстрілів відбувається на основі агентурних даних – Том Купер
Кілька думок про російський розвідувально-ударний ланцюг. Більшість обстрілів відбувається на основі агентурних даних – Том Купер
ТОП ЧИТАЮТЬ КОМЕНТУЮТЬ
No articles
СТАТТІ
Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico

Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico