Найкращий спосіб зекономити – припинити справляти враження на інших
Коли ви вибираєте дорогу машину, головна перевага якої – зовнішній вигляд, ви витрачаєте гроші, щоб вразити оточуючих. Коли ви купуєте дизайнерський одяг – ви витрачаєте гроші, щоб вразити оточуючих. Коли ви берете кредит, щоб придбати найостаннішу модель телефону – ви витрачаєте гроші, щоб вразити оточуючих. Якщо ви обов’язково маєте відвідати всі найкрутіші клуби міста – ви витрачаєте гроші, щоб вразити оточуючих.
Припиніть будувати своє життя навколо думки чужих людей.
Якщо взяти всіх людей навколо, їх можна розділити на дві групи: одна (маленька) – це люди, чия думка дійсно має значення і друга (більша) – чужі люди, чия думка, в принципі, неважлива.
Досить легко припинити хвилюватися щодо враження, яке ви справляєте на чужих людей. Кого це має цікавити? Доки людина не робить нічого дійсно обурливого чи кримінального – чогось, що може добряче попсувати її репутацію – її не повинна цікавити думка першого-ліпшого перехожого з вулиці.
Важче припинити хвилюватися щодо враження, яке ви справляєте на людей, чия думка вам не байдужа. Друзі, сім’я, колеги – чи повинна людина витрачати гроші, щоб сподобатись їм?
Щодо близьких діє те ж саме базове правило: не слід робити нічого негідного чи неприємного - не носити брудного одягу, не ходити невмитим з запахом з рота, пристойно себе поводити тощо – але немає потреби вражати рідних та друзів дорогими гламурними речами. Стосунки, які ви будуєте, залежать від вас, а не від матеріальних додатків. Люди або люблять вас, або не дуже – і це не залежатиме від кількості мобільних телефонів чи планшетів.
Отож, іншими словами: думайте про головне. Про гігієну, про чистий одяг, про здоров'я, про комунікаційні вміння. Все це не потребує надзвичайно великих сум грошей. Це зменшить ваші витрати на одяг, на електроніку, на машини. І якщо ви, враховуючи викладений підхід, все ж таки купите Айфон – ви зробите це через власні потреби та бажання, а не через тиск суспільства чи маркетингові виверти, які переконують нас в престижності того чи іншого товару.
Для деяких людей це практично неможливо. Їхні соціальні потреби сформовані під тиском медіа-реклами і друзів, які самі також перебувають під тиском реклами.Вони щоро вірять, що їм життєво необхідна нова модель телефону зі стразами. Їхня самооцінка напряму залежить від враження оточуючих: "ну як, у сусіда є, а в мене не буде?".
Є шість основних кроків спрямованих на те, щоб змінити дану ситуацію
1. Вирватись вперед. Станьте самі законодавцем моди у вашій групі. Зверніть увагу приятелів на діяльність та речі, цінність яких не вимірюється "гламурністю" та престижем;
2. Спробувати нові види діяльності. Спробуйте щось новеньке, те, чого ви раніше не робили. Подумайте про приємні речі, якими ви раніше нехтували, тому що спішили погодитись з думкою загалу.
3. Керувати розмовою. Якщо розмови зводяться до обміну компліментами та вихваляння новими покупками, а також до обговорювання людей, які не належать до вашої компанії – спробуйте скерувати їх в інше русло. Спробуйте приязно ставитись до усіх, особливо в сферах, які не стосуються матеріальних речей.
4. Мудро використовувати компліменти. Хваліть роботу колеги, а не його новий планшет. Дайте зрозуміти, що оцінюєте саму людину, а не її речі.
5. Поговорити про перспективи. Замість балачок про зірок та "шмотки", спробуйте поговорити про майбутнє, про особисте зростання. Поділіться своїми планами та спробами реорганізувати витрати. Розкажіть про свої мрії. Заохотьте своїх друзів вчинити так само.
6. Зав’язати нові знайомства. Якщо ваші друзі все рівно залишаються зацикленими виключно на вихвалянні один перед одним та вічній гонитві за новими речами, спробуйте знайти інше коло спілкування. Знайдіть нових друзів за інтересами.
Одним словом – не грайте за правилами, які вам нав’язують оточуючі. Витрачайте час на те, що є дійсно важливим для вас особисто.